• Home
  • Ons IKC
    • Onze visie
    • Ons onderwijs
    • Kinderopvang
    • Leerlingenraad
    • Het team
  • Praktische info
    • Schoolgids
    • Aanmelden
    • Schooltijden
    • Vakantierooster
    • Verlof
    • Beleid
    • Downloads
  • Ouders
    • Medezeggenschapsraad
    • Klankbordgroep
    • Schoolcontactpersoon
  • Actueel
    • Nieuws
    • Agenda
  • Contact
  • BMS
    • Over de BMS
    • Passend Onderwijs
    • Privacy

Ons onderwijs

Op IKC Sint Radbodus richten we onderwijs en opvoeding zodanig in dat kinderen kunnen opgroeien tot vrije en verantwoordelijke mensen, die verbonden zijn met zichzelf, de ander en hun omgeving. We maken samen het grotere geheel. Dit doen we vanuit:

  • katholieke waarden: menselijke waardigheid, vertrouwen, respect, kansen bieden en elkaar serieus nemen;
  • subsidiariteit: iedereen is deskundig en kan op eigen niveau verantwoording nemen en leren dragen;
  • algeheel welzijn: voor elkaar zorgen, saamhorigheid; en
  • solidariteit: deel zijn van de wereld en het leven, geen mensen uitsluiten.
     
Wat betekent dit voor ons onderwijs en onze opvang?
  • Voor al ons handelen geldt: samen werken, samen vieren, samen leven, samen delen.
  • We ondersteunen kinderen in hun brede ontwikkeling. 
  • Ieder kind heeft eigen talenten.
  • Als leerkracht/pedagogisch medewerker helpen wij de kinderen verantwoordelijk te durven zijn voor hun eigen leer- en groeiproces en de keuzes die ze maken.
  • Als leerkracht/pedagogisch medewerker hebben wij een begeleidende en stimulerende rol in dit proces.
     
Wat hebben we hiervoor nodig?
  • Betekenisvol aanbod.
  • Een uitdagende leer- en leefomgeving, die ervoor zorgt dat kinderen zich optimaal ontwikkelen en het beste uit zichzelf kunnen en willen halen.
  • Een breed en gevarieerd (onderwijs)programma, dat rekening houdt met individuele verschillen tussen leerlingen en maatwerk biedt waar dat mogelijk en wenselijk is.
  • Een leerstofaanbod met mogelijkheden tot differentiatie, zelfstandig werken en keuzewerk.
  • Leerkrachten en pedagogisch medewerkers die professioneel handelen.
  • Leerkrachten en pedagogisch medewerkers die vertrouwen ín en hoge verwachtingen ván de kinderen hebben.
  • Een open communicatie met de ouders van onze kinderen.
     
Hoe zien we dat voor ons?
  • Thematisch werken. Wereldoriëntatie en creatieve vakken en waar mogelijk instrumentele vakken in een thema integreren.
  • De goede dingen behouden en verdiepen, bijvoorbeeld: coachingsgesprekken, vieringen, leerlingenraad.
  • Verbinding onderwijs en kinderopvang verbeteren. Bijvoorbeeld: de doorgaande lijn tussen peuteropvang en onderbouw, binnenschools en buitenschools, collega’s van opvang nemen zitting in commissies.
  • Verbeteren van de leerkrachtvaardigheden, didactisch en pedagogisch.
  • Verbeteren van planmatige zorg en opbrengsten.
  • Verbeteren van de ouderbetrokkenheid.

 

Kanjer

Op ons IKC werken we met de Kanjertraining. Ouders en kinderen willen graag een veilige school, waar kinderen zichzelf kunnen zijn, zonder gepest of uitgelachen te worden. De Kanjertraining geeft handvatten voor sociale situaties. De regels die daarbij centraal staan zijn:

  • we vertrouwen elkaar
  • we helpen elkaar
  • niemand speelt de baas
  • niemand lacht uit
  • niemand doet zielig

We doen allemaal, leerlingen, leerkrachten en ouders, ons best om respectvol met elkaar om te gaan. Als het even mis gaat spreken we elkaar daar op rustige toon op aan, erop vertrouwend dat de ander het niet slecht heeft bedoeld.

Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar de website www.kanjertraining.nl.

Contact

Ljouwertertrekwei 4
9035 ED Dronryp   
0517 - 23 15 62                                                           
directie@radbodus.nl

BMS, onderwijs met kleur!
  • Privacy statement

    De Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) vraagt meer verantwoordelijkheden om persoonsgegevens goed te beschermen.

    Op onze school wordt zorgvuldig omgegaan met de privacy van leerlingen. De school heeft leerlinggegevens nodig om goed onderwijs te kunnen geven en te begeleiden. Ook worden de gegevens opgeslagen voor de goede administratieve organisatie van de school. De meeste leerlinggegevens komen van ouders (zoals bij de inschrijving op school), maar ook leraren en ondersteunend personeel leggen gegevens vast over de leerlingen (bijvoorbeeld cijfers en vorderingen). Soms worden er bijzondere persoonsgegevens geregistreerd als dat nodig is voor de juiste begeleiding van een leerling.

    Hoe wij dit geregeld hebben en wat uw rechten als ouders zijn, staat beschreven in de volgende documenten:

    • Privacyregelement
    • Privacyverklaring
    • Rechten van betrokkenen
    • Beveiligingsincident melden - BMS-Onderwijs (yoursafetynet.com)
    • Gedragscode leerlingen
    • Reglement internet en sociale media op school
    • Responsible Disclosure
    •  Reglement cameratoezicht


    Voor vragen hierover kunt u contact opnemen met de directeur. Verder is er, om toezicht te houden op de naleving van de privacy, voor de hele BMS een functionaris Privacy & Gegevensbescherming aangesteld. Bij hem kunt u te recht met algemene vragen of klachten ten aanzien van de privacy. Daarnaast kunt u hiervoor terecht bij de autoriteitpersoonsgegevens.

    Kijk voor meer informatie over de BMS op de website www.bms-onderwijs.nl.

  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools

Modal title